PRZEDSZKOLE NR 17
W OTWOCKU


PRZYJACIELE PRZEDSZKOLA
HISTORIA
REKRUTACJA
PRACOWNICY
KONTAKT
KSIĘGA GOŚCI
PRACE DZIECI
ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI
DLA NAUCZYCIELI
DLA RODZICÓW
DOKUMENTY
JADŁOSPIS
AKTUALNOŚCI
ŚREDNIAKI
STARSZAKI
ZERÓWECZKA





3 latki - Maluszki

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


Bardzo prosimy o dokładne zapoznanie się z dokumentami w załącznikach dotyczącymi organizacji dyżurów wakacyjnych w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez miasto Otwock lipiec – sierpień 2020 r.
Kilka najważniejszych informacji:
- ostemplowaną kartę należy pobrać z macierzystej placówki
- termin składania kart od 15 do 19 czerwca 2020r.



zasady organizacji dyżuru wakacyjnego 2020 do pobrania




Dyżur wakacyjny informacja do pobrania



WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


W związku z ponownym uruchomieniem opieki w przedszkolach od dnia 25.05.2020r.
prosimy Rodziców, którzy złożyli deklaracje o zapoznanie się
z obowiązującą procedurą organizacji opieki w przedszkolu w czasie pandemi COVID - 19!



ZARZĄDZENIE nr 7 do pobrania



PROCEDURA ORGANIZACJI OPIEKI do pobrania




ZARZĄDZENIE nr 9 do pobrania



PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA do pobrania


ZARZĄDZENIE nr 8 do pobrania



PROCEDURA POSTĘPOWANIA NA WYPADEK ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM do pobrania


WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


Uwaga!!!
Organizację opieki w przedszkolu oraz zasady bezpieczeństwa higieniczno-sanitarnego
określają szczegółowo wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego
z dnia. 4 maja 2020r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
oraz innych form wychowania przedszkolnego.




WYTYCZNE GIS do pobrania




WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!




ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO



HOW MANY? - do pobrania



COLOURS 1 do pobrania



COLOURS 2 do pobrania



HOW MANY? do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 23.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 22.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 19.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 17.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 17.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 16.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 15.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 10.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO



SŁÓWKA do pobrania


SUMMER DOMINO, MEMORY do pobrania


SUMMER OBRAZKI do pobrania


SUMMER do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 09.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 08.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 05.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 04.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 03.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


Karty pracy LOGOPEDA




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 02.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 01.06.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 29.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 28.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





WSPÓLNE GOTOWANIE do pobrania





ĆWICZENIA Z DZIECIEM do pobrania





do pobrania


ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


SŁÓWKA do pobrania


OBRAZKI do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 27.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


Karty pracy LOGOPEDA




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 26.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 25.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 22.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 21.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 20.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 19.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


Karty pracy LOGOPEDA




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 18.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 15.05.2020r.




do pobrania




Posłuchaj piosenki "Jestem sobie ogrodniczka" - link pod tekstem. Naucz się śpiewać refren
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref.: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

JESTEM SOBIE OGRODNICZKA


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 13.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 12.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


Karty pracy LOGOPEDA




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 11.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 08.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 07.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





GODŁO do kolorowania do pobrania





LEGENDA do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 06.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





Kontur Polski do pobrania





do pobrania





JĘZYK ANGIELSKKI ZADANIA do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 05.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





Kontur Polski do pobrania




Karty pracy LOGOPEDA




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 04.05.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 30.04.2020r.




do pobrania




Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 29.04.2020r.




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 28.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania



LOGOPEDA do pobrania GIMNASTYKA BUZI



LOGOPEDA do pobrania NATURALNA GIMNASTYKA



LOGOPEDA do pobrania ODGŁOSY ZWIERZĄT



LOGOPEDA do pobrania WIERSZYKI


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 27.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 24.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 23.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 22.04.2020r.




do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 21.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania



LOGOPEDA do pobrania ĆWICZENIA



LOGOPEDA do pobrania PTASZEK


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 20.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 17.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 16.04.2020r.

Rozmawiamy z dziećmi co najlepiej lubią jeść. Co z tego jest zdrowe dla organizmu, a co nie jest zdrowe. Można dzieci zapoznać z piramidą żywieniową



POSENKA - PIRAMIDA ŻYWIENIOWA





Lubicie Domisie? Obejrzyjcie bajkę "Co każdy Domiś zjadać powinien?"

CO KAŻDY DOMIŚ ZJADAĆ POWINIEN?





Nauczcie sie piosenki "Witaminki"

WITAMINKI



Karty pracy




do pobrania





do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 15.04.2020r.




do pobrania


Karty pracy




do pobrania





do pobrania



LOGOPEDA do pobrania ĆWICZENIA


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 14.04.2020r.




do pobrania


Czekoladowe karty pracy




do pobrania





do pobrania


Hello, hello ! - napisała Pani od angielskiego
W ramach utrwalania nazw zwierząt zamieszkujących farmę ( farm animals) zachęcam do utrwalania piosenki ”Old McDonald had a farm”
OLD MCDONALD HAD A FARM






oraz do gry w memory, podczas której będziecie utrwalać poprawną wymowę

MEMO FARM ANIMALS



ZADANIA DLA MALUSZKÓW 10.04.2020r.




do pobrania


Wielkanocne karty pracy




do pobrania





do pobrania





do pobrania

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 09.04.2020r.




do pobrania

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 08.04.2020r.




do pobrania

Świąteczne karty pracy




do pobrania


do pobrania


do pobrania

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 07.04.2020r.



1. Porównywanie wielkości różnych przedmiotów – małe – średnie – duże Budujemy z klocków różnej wielkości wieże, porównujemy ich wysokość używając określeń mała – średnia - duża



2. Posłuchaj bajki "Złotowłosa i trzy misie"





ZŁOTOWŁOSA I TRZY MISIE




3. Dzieci w raz rodzicami (lub starszym rodzeństwem) rysują rodzinę misiów:
Duży – tata niedźwiedź
Średnia – mama niedźwiedzica
Mały – synek niedźwiadek

Dla każdego misia dorysowują babeczki:
Dużą dla taty misia
Średnią dla mamy misiowej
Małą dla małego misia.

4.Zabawy ruchowe przy muzyce – dzieci mogą poruszać się przy różnych piosenkach





ŚPIEWANKI GIMNASTYKOWANKI


Wielkanocne zadania


do pobrania



do pobrania


ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE


do pobrania


ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 06.04.2020r.



1. Zabawa paluszkowa z elementami liczenia

„Zajączki” – zabawa paluszkowa
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca - zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.



2. Symbole wielkanocne: dekoracje na świątecznym stole

Zajączek – symbol wiosny, odradzającej się przyrody, witalności i pokory. Powinien znaleźć się na wielkanocnym stole. Według tradycji śpi z otwartymi oczyma, dzięki czemu pierwszy zobaczył Zmartwychwstanie Pana.


do pobrania

Kurczaczek – symbol nowego życia, odrodzenia. Powinien znaleźć się wśród świątecznych dekoracji stołu wielkanocnego, gdyż oznacza radość.


do pobrania

Młoda pszenic/ pędy owsa/ rzeżucha – życie, odrodzenie, zmartwychwstanie. Powinny znaleźć się na świątecznym stole. Symbolizują zieloną łąkę, dlatego też na nich powinno się ustawić figurę baranka. Całość powinna znaleźć się w centralnym miejscu stołu wielkanocnego.

Jeżeli to możliwe można z dziećmi zasiać owies lub rzeżuchę


do pobrania


Można również dzieciom włączyć bajkowisko, są tam różne bajki do posłuchania. Jedna z nich to:





BAJKOWISKO - Z PAMIĘTNIKA WILKA ANTONIEGO


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 03.04.2020r.


Mamo, tato policz ze mną – liczymy z dziećmi różne przedmioty codziennego użytku Np.: Policz ile jest łyżek na stole, ile jest domowników, Ile jest krzesełek, czy dla wszystkich wystarczy szklanek…..
Możemy liczyć różne przedmioty będące w domu, można dokładać przedmioty i pytać ile jest teraz, można też je chować, tak żeby dziecko mogło policzyć ….



W dalszym ciągu dzieci ćwiczą samodzielne ubieranie i rozbieranie się oraz ćwiczą prawidłowe cięcie nożyczkami. W czasie kolorowanie zwracamy uwagę na prawidłowe trzymanie kredek.

Palma wielkanocna - kolorowanka


do pobrania



Pozdrawiam i życzę miłej zabawy Ewa

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 02.04.2020r.



ZADANIA DLA MALUSZKÓW 01.04.2020r.

1. Wierszyki do przeczytania przez rodziców

Pisanki” D. Gellner
Patrzcie,
ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
Świąteczne życzenia.



"Pisanki” Krystyna Parnowska - Różecka

Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.

2. Labirynty


do pobrania



do pobrania


3. Zabawa paluszkowa



ZAJĄCZEK WIELKANOCNY


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 31.03.2020r.

do pobrania




ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


do pobrania


ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE


do pobrania



do pobrania


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 30.03.2020r.
Realizujemy temat -przygotowania do Świąt Wielkanocnych

Robimy porządki w domu

Zagadki dotyczące sprzętów technicznych

Stoi na biurku
lub na stoliku.
Ma ekran, myszkę
i dużo guzików. (komputer)

Jaki aparat słowo za słowem.
Niesie po drucie naszą rozmowę? (telefon)

Jeżdżę sobie po dywanie,
kiedy w domu jest sprzątanie.(odkurzacz)

W oknie tej skrzyneczki,
oglądasz bajeczki. (telewizor)

Postawiona w kąt,
chętnie łyka prąd.
A gdy wody nabierze,
to się kręci i pierze. (pralka)

Po materiale
ślizga się wspaniale
kiedy się zepsuje,
nic nie uprasuje (żelazko)

Kiedy w nim kipi woda,
gwiżdże jak lokomotywa (czajnik)

Pokoloruj wybrany sprzęt domowy (załączniki do wyboru)

do pobrania

do pobrania

do pobrania

Można też zrobić z kartonu telewizor czy samochód(załączniki)



ZABAWKI Z KARTONU


MARCOWA POGODA - MASAŻYK RELAKSACYJNY

(dziecko z rodzicem – lub inna para i wykonują ruchy na plecach partnera)
Kropi deszcz, siąpi, mży – delikatnie uderzają palcami w plecy
Pada coraz mocniej – uderzają mocniej
Nagle błysk – burza jest - kreślą dłonią zygzak
Grad zaczyna padać! - uderzają pięściami
Burza przeszła gdzieś, tylko wiatr zawiewa – dmuchają na kark
Słońce już świeci nam i wszystko ogrzewa – kreślą kształt słońca

Proszę o wykonywanie zdjęć z wykonywanych prac z dziećmi i wysyłanie na naszą pocztę –
przedszkole17-fioletowa@wp.pl
lub na mój telefon.
Życzę miłej wspólnej zabawy z dziećmi.
Pozdrawiam Rodziców i dzieci pani Ewa

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 27.03.2020r.

do pobrania



WYCHODZIMY DO TEATRU



UBIERANKI


ZADANIA DLA MALUSZKÓW 26.03.2020r.

do pobrania


do pobrania

do pobrania

ZADANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


do pobrania

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 25.03.2020r.

do pobrania

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 24.03.2020r.

1.Magia teatru


do pobrania

2. Zadania od pani Tosi logopedki


do pobrania


do pobrania


do pobrania


do pobrania


do pobrania

Kontakt do Pani Logopedki: logopeda_p17@o2.pl

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 23.03.2020r.

1. Nauka, utrwalenie piosenki - Marzec Czarodziej


MARZEC CZARODZIEJ
PIOSENKA


Chodzi marzec-czarodziej
Po chmurach, po lodzie
Aż tu nagle hokus-pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku
Och, ten marzec-czarodziej
Chodzi marzec-czarodziej
Po chmurach, po lodzie
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki
Że aż mruczą bazie-kotki
Och, ten marzec-czarodziej
Chodzi marzec-czarodziej
Po chmurach, po lodzie
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki
Żwawe kaczki-przedszkolaczki
Och, ten marzec-czarodziej

2. Nazywanie symboli pogodowych (pada deszcz, burza, pada śnieg, świeci słońce, częściowe zachmurzenie, mgła)



3. Oprócz tego w tym tygodniu uczymy dzieci cięcia nożyczkami, zwracamy uwagę na prawidłowe trzymanie nożyczek.

ZADANIA DLA MALUSZKÓW 17-19.03.2020r.
Tak czy nie - zabawa słowna
Czy wiosną kwitną krokusy?
Tak\Nie
Czy jest coraz ciemniej?
Tak\Nie
Czy wiosną przylatują kwiaty?
Tak\Nie
Prawidłowe trzymanie łyżki w czasie spożywania posiłków
Samodzielne ubieranie i rozbieranie się
Sprzątanie zabawek po skończonej zabawie
kolorowanie obrazków -2 dowolne prace (przyniesienie ich później do przedszkola)

MIŁEJ ZABAWY - PANI EWA Ewy

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!



Na naszej stronie:

* Tematy marzec

* Tematy luty

* Tematy styczeń

* Tematy grudzień

* Tematy listopad

* Tematy wrzesień

* Rozwój psychofizyczny 3 latka




Na górę strony



MARZEC

                           TEMATY   DO REALIZACJI

I. Lubię książki
-wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej Przyszedł Pomysł do Pisarza
-oglądanie i omawianie ilustracji przedstawiających proces powstawania książek
-„Na której stronie?” – zabawa ćwicząca procesy myślowe związane z zapamiętywaniem
-praca techniczna „Moja książeczka”
- wizyta w pobliskiej bibliotece
- wspólne tworzenie gry planszowej,

II. Zbliża się wiosna
-wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek Hops i wiosna
-„Krokusy i przebiśniegi” – ćwiczenie
-„Przyroda budzi się do życia” – rozmowa na temat obserwacji dokonanych podczas spaceru
-„Co potrzebuje ogrodnik?” – rozpoznawanie na obrazkach sprzętu niezbędnego do sadzenia kwiatów
-Koncert muzyczny – Dzieciństwo wielkich artystów- zapoznanie

III.O czym szumi las
-wysłuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Idzie wiosna- kolor niebieski
-„W marcu jak w garncu” – zabawa dydaktyczna - kolor czerwony
-„Kogo spotkamy w lesie? – rozmowa na temat zwierząt - kolor fioletowy
-Praca plastyczna – żółte słoneczko - kolor żółty
- „Dzień i noc” – zabawa matematyczna - kolor zielony

IV.W teatrze
- wysłuchanie opowiadania Wizyta w teatrze
- „Co potrzebne jest aktorowi do pracy?” – zabawa dydaktyczna
- „Mali aktorzy” – zabawa pantomimiczna
- „Kto to, jest?” – zabawa dydaktyczna
- Teatrzyk w przedszkolu

Na górę strony



LUTY

                           TEMATY   DO REALIZACJI

I. Uśmiechnij się
-„W naszej grupie jest wesoło” – zabawa ruchowa
-Bal karnawałowy – zabawy przy muzyce.
-„Emocje” – rozmowa o emocjach.
-„Bibułkowe buźki” – praca techniczna
- Wysłuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke Boki zrywać.
- „Pacynki” – zabawa rozwijająca małą motorykę. Zabawy z pacynkami.

II. Lubię Cię
-„Kto to jest przyjaciel?” – pogadanka. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Mój kolega.
-„Serduszkowe masażyki” – zabawa w parach.
-„Rytmy” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
-„Ukochane zwierzęta” – pogadanka
-Magiczne słowa” – pogadanka, wysłuchanie wiersza Magiczne słowa
-„Uśmiechnięte buzie” – praca plastyczna

III.Koty, kotki
-„Koty świata” – zabawa dydaktyczna
-„Kot” – praca plastyczna
-wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Psotek
-wysłuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke Tyle, co kot napłakał
-„Kotek” – paca techniczna

IV. Zimowa kraina
-wysłuchanie wiersza Elizy Rozdoby W Bałwankowie
- Zwierzęta polarne” – pogadanka
- „Budujemy igloo” – puzzle
- „Pingwin” – praca plastyczno-techniczna
- Igloo” – zabawa z chustą animacyjną

Na górę strony



STYCZEŃ

                           TEMATY   DO REALIZACJI

I. Nowy Rok
-Wysłuchanie wiersza Pory roku. Rozmowa na temat wiersza.
-Jak się zmieniamy w ciągu roku? Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Jestem duży. Prezentacja zdjęć – ocenianie zmian w wyglądzie z upływem lat.
-„Znaczki” – wycinanie ozdób dziurkaczem.Ozdabianie kartek według własnego pomysłu.
-Rozmowa na temat kalendarzy. Prezentacja różnych rodzajów kalendarzy. „Jak mijają nam dni w tygodniu?” – konstruowanie kalendarza.


II. Kochani dziadkowie
-Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Dla babć i dziadków. Rozmowa kierowana na temat wiersza.
-„Szalik babci” – praca plastyczna
-„Mój dziadek” – zabawa słowna.
-Przygotowanie do występu z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka.
-słuchanie wiersza Ludmiły Marjańskiej Z wizytą u dziadka, rozmowa kierowana na temat wiersza
-Portret moich dziadków praca plastyczna

III.Sporty zimowe
-wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Trzy śnieżynki
-wysłuchanie opowiadania Agnieszki Frączek Hops i bałwanek
-praca techniczno-plastyczna „Bałwanek na nartach”
-nauka piosenki W zimowym świecie
-rozmowa o bezpieczeństwie podczas zimowych zabaw

IV. Mamy karnawał
-„Karnawał” – rozmowa na temat karnawału, prezentacja obrazkowa
- „Maska” – ozdabianie masek według własnego pomysłu
-rozmowa kierowana „Karnawałowe stroje”, prezentacja obrazkowa
- „Balonowe głowy” – zabawa techniczna
- Kopciuszek – słuchanie baśni, rozwiązywanie zagadek

Na górę strony



 GRUDZIEŃ

                           TEMATY   DO REALIZACJI

I. Prezent od Mikołaja
-zabawa wprowadzająca „Pomocna dłoń” rozmowa kierowana na temat osób niepełnosprawnych zabawa słuchowa „Gdzie jest dzwoneczek?”
-rozmowa na temat Świętego Mikołaja
-praca plastyczna „Piszemy list do Świętego Mikołaja”
-zabawa matematyczna „Liczymy ciasteczka”
-praca plastyczna „Album dla Świętego Mikołaja”
-powitanie Świętego Mikołaja – recytacja rymowanki zabawy z Mikołajem, rozdanie prezentów, zdjęcia

II. Przyszła zima
-zabawa ,,Zimowe ubrania” – rozwijanie zmysłu dotyku
-w co ubieramy się zimą? – rozmowa tematyczna
-praca plastyczna „Szalik dla bałwanka”
-zabawa paluszkowa ,,Pada śnieg, pada śnieg”
-zabawa naśladowcza – rozpoznawanie i kontynuowanie rytmów

III.Świąteczne życzenia
-wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Choinka w naszej sali
-rozmowa na temat świątecznych życzeń
-praca plastyczna „Świąteczne kartki”
-poznanie pracy listonosza przygotowanie kartek świątecznych do wysłania
-praca techniczna „Kolorowy łańcuch”

IV. Wesołych Świąt
-zabawa „Gdzie jest prezent?” – ćwiczenie orientacji w przestrzeni
- wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Wigilia
-gra na dzwonkach do nagrania Przybieżeli do Betlejem,

V.Nadchodzi Nowy Rok
-Mój bałwanek – rysowanie
-Gwiazdki śniegowe – wycinanie papieru
-w co ubieramy się zimą na bal? – rozmowa tematyczna
-Maska na bal - kolorowanie
-Moje stroje – układanka dydaktyczna komponowanie strojów na bal

Na górę strony



 LISTOPAD

                           TEMATY   DO REALIZACJI

I. Polska – mój kraj
-Polska – mój kraj
-Bohaterowie naszych bajek
-Baśniowy pokoik
-Biel i czerwień – nasze barwy narodowe
-Nasze godło

II. Dawno, dawno temu…
-Święto Niepodległości
-Zamek księżniczki
-Chatka Baby-Jagi
-Krasnoludki z bajek

III.Cały świat
-Dzieci różnych stron świata
-Jacy jesteśmy
-Świat dzieci i dorosłych
-Lodowe krainy
-Gorąca Afryka

IV. Dzień Pluszowego Misia
-Dzień Pluszowego Misia
- Misiu, pobaw się ze mną
-Puchaty miś
-Piernikowe warsztaty
-Miód- czyli to co misie lubią najbardziej

 WRZESIEŃ

                          

TEMATY   DO REALIZACJI
  I.                     TO JA
  II.                   POZNAJEMY NASZE PRZEDSZKOLE
  III.                  ZGODNE  ZABAWY  PRZEDSZKOLAKÓW
  IV.               JESTEŚMY  SAMODZIELNI

                   ZADANIA
     - zapoznanie dzieci z rozkładem pomieszczeń – salą zabaw, łazienką, szatnią – omówienie zasad poruszania się po nich;
 -  przydzielenie znaczków indywidualnych i  nauka ich rozpoznawania;
- opanowanie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk, szczotkowania zębów;
  - przyzwyczajanie do umiejętnego i kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem;
  - w czasie odpoczynku nie przeszkadzanie śpiącym kolegom – słuchanie bajek i opowiadań nauczycielki, usypianie z przytulanką;
 - zapoznanie z zasadami zgodnej i bezpiecznej zabawy, szanowanie zabawek i odkładanie ich na wyznaczone miejsce;
 - uczenie się używania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
  - zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała;
   - nawiązanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielka, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb, myśli, odczuć.
   

Na górę strony







Rozwój psychofizyczny trzylatka

Mieć trzylatka to prawdziwa rozkosz. Dzieci w tym wieku stają się otwarte i gotowe do współpracy. Pogodne, mało konfliktowe. Nie mają w sobie nic z "potwornych" dwulatków. Nie chce się wierzyć, prawda?
Rozwój społeczny i emocjonalny
• -Bawi się z innymi dziećmi
• -Dzieli się z innymi
• -Jest nastawiony na współpracę
• -Zawiera przyjaźnie
• -Słucha i wykonuje polecenia
• -Lubi słuchać historii na swój temat
• -Upewnia się, czy jest kochany przez rodziców
• -Lubi zabawy w dom, rodzinę
• -Rozróżnia płcie
• -Potrafi opowiedzieć o problemie
• -Okazuje miłość bliskim
• -Boi się ciemności, samotności
• -Czasami adoruje jednego z rodziców
• -Chętnie pomaga w domowych prostych czynnościach
• -Chętnie się wygłupia, chce rozśmieszać innych
• -Ma okresy płaczliwości i braku poczucia bezpieczeństwa, pojawiają się pytania typu "kochasz mnie jeszcze?"
Rozwój fizyczny i motoryczny
• -Sam myje ząbki
• -Sam je
• -Samodzielnie myje ręce
• -Potrafi nalać napój z butelki, czy dzbanka
• -Potrafi korzystać z toalety, kontroluje swoje potrzeby fizjologiczne
• -Potrafi się ubrać i rozebrać (potrzebuje pomocy przy guzikach, zamkach błyskawicznych, itp.)
• -Wkłada buty
• -Rysuje kwadraty i koła
• -Zaczyna się posługiwać się nożyczkami
• -Chodzi na paluszkach
• -Skacze na jednej nodze
• -Przez chwilę stoi na jednej nodze
• -Bez problemu korzysta z urządzeń na placu zabaw
• -Sprawnie sobie radzi z omijaniem przeszkód na drodze, nawet kiedy biegnie
• -Kopie i rzuca piłkę
• -JeĽdzi na 3 kołowym rowerku
Rozwój intelektualny
• -Sprawnie posługuje się mową
• -Oscyluje pomiędzy światem rzeczywistym i nierzeczywistym
• -Ma bogatą wyobraźnię. Może tworzyć, np.: niewidocznych przyjaciół
• -Coraz więcej zapamiętuje
• -Zaczyna dokonywać wyborów, w oparciu o przewidywanie konsekwencji, a nie o działanie
• -Uczy się rozwiązywać problemy
• -Chętnie słucha bajek, opowiadań
• -Zna kilka wierszyków i piosenek
• -Potrafi mówić krótkie zdania i prowadzić krótk± rozmowę
• -Czasem się zacina, jąka lub powtarza słowa (zwłaszcza w emocjonujących chwilach)
• -Większość tego, co mówi jest zrozumiałe
• -Rozróżnia, że coś jest takie same lub inne
• -Zna imię swojego przyjaciela
• -Nazywa podstawowe kolory
• -Rozróżnia pojęcie teraźniejszości, przyszłości
• -Układa proste puzzle
• -Potrafi policzyć 2-3 rzeczy
• -Potrafi powiedzieć, jak się nazywa i ile ma lat
• -Obserwuje
• -W tym wieku fantazja miesza się z rzeczywistością i dziecko ma tendencje do nie rozróżniania tych dwóch obszarów
Sen
Większość dzieci rezygnuje z popołudniowych drzemek.
W tym wieku pojawia się lęk przed ciemnością, a bujna wyobraĽnia powołuje "do życia" różne strachy. Przydaje się lampka nocna w sypialni malucha.
Jedzenie
W wieku trzech lat dziecko zaczyna jeść posiłki zbliżone do twoich. Ważne żeby dostawało je o stałych porach. Chociaż trzylatek wydaje nam się już bardzo samodzielny nie przeceniajmy jego możliwości. Nadal pamiętaj żeby podawać małe porcje i małe kawałki, łatwe do nabrania na sztućce ( najlepiej żeby dziecko miało swój komplet sztućców dziecięcych).
Jak możesz pomóc swojemu dziecku.
• -Dziecko w tym wieku potrzebuje z twojej strony dużo wsparcia. Nie zapominaj o okazywaniu uczuć i zapewnianiu o twojej miłości
• -W wieku trzech lat dzieci u rozwija się zainteresowanie językiem. Zadawaj dziecku dużo pytań i słuchaj jego odpowiedzi. Odpowiadaj na zadawane pytania.Wprowadzaj nowe słowa.
• -Jeśli potrzebujesz zmotywować trzylatka używaj słów: mógłbyś, zgadnij, pomóż.
• -Pamiętaj, że dziecku sprawią przyjemność historie typu " Kiedy byłeś małym dzidziusiem".
• -Wspólnie uczcie się liczyć. Wykorzystujcie do tego laki, samochodziki, ciasteczka, itp. Pamiętaj, że chodzi o zabawę w naukę.
• -Czytajcie książki. Proś dziecko żeby samo opowiedziało ci przeczytaną historię.
• -Ucz dziecko, jak się nazywa.
• -Uczcie się prostych piosenek
• -Bawcie się w teatrzyk, zachęcaj dziecko do opowiadania różnych historii
Propozycje zabaw
Trzylatek ma już dość sprawne r±czki, które z chęcią próbują naklejać nalepki w odpowiednich miejscach w książeczce, ale także z zapałem będą miętosić plastelinę lub ciastolinę. Połóż na podłodze arkusz szarego papieru, na którym położy się dziecko, a następnie ty obrysuj jego kształt. Wspólnie go wytnijcie, a dziecko niech spróbuje dorysować usta, nos i oczy, a także ubranie – to, które ma na sobie, a może wymyślny strój kosmonauty lub księżniczki? A może odwrócić role i niech dziecko obrysowuje mamę lub tatę... Możecie też przygotować z papieru rybki, pokolorować je, a następnie do każdej z nich przyczepić zwykły spinacz biurowy. Teraz jeszcze tylko patyk z grubą nitką oraz magnesem na końcu i już można wędkować. Twoje dziecko ma już duży zasób słów, dlatego z przyjemnością weźmie udział w zabawie w nazywanie. Zabawa jest prosta: pokazując na przedmioty w waszym domu lub w książce z obrazkami, powiedz "to jest stół, a to..." i zawieś głos - dziecko dokończy wypowiedź. Jeśli od czasu do czasu się pomylisz, z radością cię poprawi! Zabawa może mieć różne warianty: sprawdzające znajomość kolorów, kształtów czy zastosowania danych przedmiotów. Pamiętaj, że każde dziecko rozwija się inaczej, więc wiadomości tu zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny. Jeśli coś cię niepokoi skontaktuj się z lekarzem.

Na górę strony









Powrót na górę