PRZEDSZKOLE NR 17
W OTWOCKU


PRZYJACIELE PRZEDSZKOLA
HISTORIA
REKRUTACJA
PRACOWNICY
KONTAKT
KSIĘGA GOŚCI
PRACE DZIECI
ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI
DLA NAUCZYCIELI
DLA RODZICÓW
DOKUMENTY
JADŁOSPIS
AKTUALNOŚCI
ŚREDNIAKI
STARSZAKI
ZERÓWECZKA





3 latki - Maluszki

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


W związku z kwarantanną przechodzimy na tryb pracy zdalnej.
Zadania dla dzieci będą zamieszczane codziennie do 2 paździenika 2020r.
Pozdrawiamy p. Magdalena i p. Beata


WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


Bardzo prosimy o dokładne zapoznanie się z procedurą ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19



PROCEDURA ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19 od 1 września 2020r. - do pobrania



* Tematy do realizacji na wrzesień

Praca zdalna w okresie kwarantanny domowej dla grupy I 24-25.09.2020r.
Na wstępie bardzo prosimy rodziców o doskonalenie u dzieci:
1. Samodzielnego jedzenia i picia z kubeczka, zwrócenia uwagi na mówienie „dziękuję" po posiłku, przyjmowanie prawidłowej postawy przy stole oraz na prawidłowy sposób trzymania łyżki, widelca.
2. Samodzielnego korzystania z toalety i naukę prawidłowego sposobu mycia rąk.



3. Uczenia zakładania i zdejmowania kapci, spodni, piżamki. Zachęcanie do samodzielnego przebierania się, bo większość dzieci naprawdę dobrze sobie radzi.
4. Zachęcanie dziecka do sprzątania zabawek po skończonej zabawie.

Zadania do realizacji w domu do tematów dnia : MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA oraz RUCH NA ULICY

1. Zabawa rozwijająca sprawność słuchową - Gdzie to jest?
Zabawa polega na tym, że zasłaniamy dziecku oczka i prosimy, aby uważnie słuchało i wskazało miejsce skąd dochodzi dźwięk. Potem, np. potrząsamy kluczami, klaszczemy. Może to być również zabawa w ciepło-zimno, podczas której dziecko kieruje się według naszych wskazówek, żeby znaleźć wybrany schowany przez nas przedmiot.

2. Zabawa - opowieść „Droga do przedszkola”. Zabawa polega na tym, że opisujemy dziecku drogę do przedszkola, a zadaniem dziecka jest poruszanie się po mieszkaniu według naszych wskazówek, np. idziesz trzy kroki, zatrzymujesz się, siadasz, wstajesz, wsiadamy do samochodu i jedziemy (dziecko udaje, ze prowadzi), patrzysz w okno, ......
Oprócz tej zabawy, można także z dzieckiem porozmawiać o tym, co mija w drodze do przedszkola, co widzi przez okno albo z balkonu. Celem tego ćwiczenia jest doskonalenie umiejętności mówienia, wymowy, dłuższego wypowiadania się.
Warto również zachęcić dziecko, aby narysowało lub namalowało, np. to co widzi z okna, swój pokój, swoją ulubioną zabawkę.
W załączniku znajduje się zadanie na śledzenie palcem po śladzie bez odrywania palca od kartki. Można je wykonać jedną ręką albo obiema na raz.




Kreśl po śladzie jedną ręką lub obiema rękami- karta pracy - do pobrania



3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ciężarówki i światła” - czyli zabawa w reagowanie na sygnał. Zabawa ta polega na tym, że umawiamy się z dzieckiem, że na konkretny dźwięk dziecko, np. siada na fotelu, albo staje na jednej nodze, albo przybiega do mamy i daje jej buziaka.

4. Zabawa „Sygnalizator” – zabawa na rozpoznawanie kolorów. W tej zabawie dziecko może wskazywać, układać przedmioty w konkretnym kolorze. Możemy powiedzieć dziecku, np. ułóż tu wszystkie klocki koloru czerwonego, albo pokaż w kuchni przedmioty w kolorze żółtym.
Warto też zachęcić dziecko do malowania, na przykład poprzez zabawę, w której rysujemy kontur jakiegoś obiektu, przedmiotu; dziecko zgaduje, co to jest; a następnie koloruje kształt na odpowiedni kolor.
W załączniku znajduje się karta pracy „samochód”. Zadanie na łączenie kresek najlepiej wykonać flamastrem, a obrazek można następnie pokolorować kredkami. Prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzi – flamastra, kredki.






Połącz kreski flamastrem, pokoloruj auto kredkami- karta pracy - do pobrania



Życzymy wszystkim zdrowia i spokojnego weekendu.
Bardzo prosimy o zamieszczenie zdjęć prac dzieci na grupie Messengerowej.
Do usłyszenia w przyszłym tygodniu, który zaczniemy od tematu - Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Pozdrawiamy serdecznie,
pani Magdalena
pani Beata

Na górę strony







Wrzesień

To ja
- powitanie w kole – nawiązanie relacji budowanie więzi z, oraz między, dziećmi
- zabawa matematyczna „Ile rąk?” – przeliczanie rąk, nóg, uszu, oczu
- „Nasze zasady!” – wspólne uzgodnienie zasad dotyczących funkcjonowania w przedszkolu
- zabawa paluszkowa „Uśmiech”

W moim przedszkolu
- wysłuchanie wierszyka Chmurki z marzeniami Urszuli Piotrowskiej i chodzenie zgodnie z rytmem utworu
- wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek Zaczarowane przedszkole
- zabawa „Kuchenne przedmioty” – dopasowywanie po dwa przedmioty zgodnie z ich przeznaczeniem
- W co lubimy się bawić?” – rozmowa - zapoznanie dzieci z kącikami tematycznymi
- zabawa naśladowcza „Powtórz to co ja!”

Mój dom
- „Losujemy znaczki” – poznawanie podstawowych figur geometrycznych
- zabawa matematyczna „Misie” – nabywanie umiejętności przeliczania.
- rozmowa na temat zwierząt domowych – poznanie nazw i wyglądu niektórych zwierząt
- „Poznajcie moją rodzinę!” – opowiadanie o swojej rodzinie
- „Co można robić w domu?” – rozmowa z dziećmi dotycząca zajęć domowych

Droga do przedszkola
- Dzień Przedszkolaka - praca plastyczna „Korony” – wycinanie i ozdabianie koron
- wysłuchanie wierszyka Światła na skrzyżowaniu Wincentego Fabera
- wysłuchanie rymowanki Zebra na ulicy - omówienie zasad bezpiecznego poruszania się po pasach, malowanie pasów białą farbą
- praca plastyczna „Sygnalizator”
- nauka ze słuchu piosenki Pan policjant
- praca techniczna „Lizak policyjny”

Na górę strony







Rozwój psychofizyczny trzylatka

Mieć trzylatka to prawdziwa rozkosz. Dzieci w tym wieku stają się otwarte i gotowe do współpracy. Pogodne, mało konfliktowe. Nie mają w sobie nic z "potwornych" dwulatków. Nie chce się wierzyć, prawda?
Rozwój społeczny i emocjonalny
• -Bawi się z innymi dziećmi
• -Dzieli się z innymi
• -Jest nastawiony na współpracę
• -Zawiera przyjaźnie
• -Słucha i wykonuje polecenia
• -Lubi słuchać historii na swój temat
• -Upewnia się, czy jest kochany przez rodziców
• -Lubi zabawy w dom, rodzinę
• -Rozróżnia płcie
• -Potrafi opowiedzieć o problemie
• -Okazuje miłość bliskim
• -Boi się ciemności, samotności
• -Czasami adoruje jednego z rodziców
• -Chętnie pomaga w domowych prostych czynnościach
• -Chętnie się wygłupia, chce rozśmieszać innych
• -Ma okresy płaczliwości i braku poczucia bezpieczeństwa, pojawiają się pytania typu "kochasz mnie jeszcze?"
Rozwój fizyczny i motoryczny
• -Sam myje ząbki
• -Sam je
• -Samodzielnie myje ręce
• -Potrafi nalać napój z butelki, czy dzbanka
• -Potrafi korzystać z toalety, kontroluje swoje potrzeby fizjologiczne
• -Potrafi się ubrać i rozebrać (potrzebuje pomocy przy guzikach, zamkach błyskawicznych, itp.)
• -Wkłada buty
• -Rysuje kwadraty i koła
• -Zaczyna się posługiwać się nożyczkami
• -Chodzi na paluszkach
• -Skacze na jednej nodze
• -Przez chwilę stoi na jednej nodze
• -Bez problemu korzysta z urządzeń na placu zabaw
• -Sprawnie sobie radzi z omijaniem przeszkód na drodze, nawet kiedy biegnie
• -Kopie i rzuca piłkę
• -JeĽdzi na 3 kołowym rowerku
Rozwój intelektualny
• -Sprawnie posługuje się mową
• -Oscyluje pomiędzy światem rzeczywistym i nierzeczywistym
• -Ma bogatą wyobraźnię. Może tworzyć, np.: niewidocznych przyjaciół
• -Coraz więcej zapamiętuje
• -Zaczyna dokonywać wyborów, w oparciu o przewidywanie konsekwencji, a nie o działanie
• -Uczy się rozwiązywać problemy
• -Chętnie słucha bajek, opowiadań
• -Zna kilka wierszyków i piosenek
• -Potrafi mówić krótkie zdania i prowadzić krótk± rozmowę
• -Czasem się zacina, jąka lub powtarza słowa (zwłaszcza w emocjonujących chwilach)
• -Większość tego, co mówi jest zrozumiałe
• -Rozróżnia, że coś jest takie same lub inne
• -Zna imię swojego przyjaciela
• -Nazywa podstawowe kolory
• -Rozróżnia pojęcie teraźniejszości, przyszłości
• -Układa proste puzzle
• -Potrafi policzyć 2-3 rzeczy
• -Potrafi powiedzieć, jak się nazywa i ile ma lat
• -Obserwuje
• -W tym wieku fantazja miesza się z rzeczywistością i dziecko ma tendencje do nie rozróżniania tych dwóch obszarów
Sen
Większość dzieci rezygnuje z popołudniowych drzemek.
W tym wieku pojawia się lęk przed ciemnością, a bujna wyobraĽnia powołuje "do życia" różne strachy. Przydaje się lampka nocna w sypialni malucha.
Jedzenie
W wieku trzech lat dziecko zaczyna jeść posiłki zbliżone do twoich. Ważne żeby dostawało je o stałych porach. Chociaż trzylatek wydaje nam się już bardzo samodzielny nie przeceniajmy jego możliwości. Nadal pamiętaj żeby podawać małe porcje i małe kawałki, łatwe do nabrania na sztućce ( najlepiej żeby dziecko miało swój komplet sztućców dziecięcych).
Jak możesz pomóc swojemu dziecku.
• -Dziecko w tym wieku potrzebuje z twojej strony dużo wsparcia. Nie zapominaj o okazywaniu uczuć i zapewnianiu o twojej miłości
• -W wieku trzech lat dzieci u rozwija się zainteresowanie językiem. Zadawaj dziecku dużo pytań i słuchaj jego odpowiedzi. Odpowiadaj na zadawane pytania.Wprowadzaj nowe słowa.
• -Jeśli potrzebujesz zmotywować trzylatka używaj słów: mógłbyś, zgadnij, pomóż.
• -Pamiętaj, że dziecku sprawią przyjemność historie typu " Kiedy byłeś małym dzidziusiem".
• -Wspólnie uczcie się liczyć. Wykorzystujcie do tego laki, samochodziki, ciasteczka, itp. Pamiętaj, że chodzi o zabawę w naukę.
• -Czytajcie książki. Proś dziecko żeby samo opowiedziało ci przeczytaną historię.
• -Ucz dziecko, jak się nazywa.
• -Uczcie się prostych piosenek
• -Bawcie się w teatrzyk, zachęcaj dziecko do opowiadania różnych historii
Propozycje zabaw
Trzylatek ma już dość sprawne r±czki, które z chęcią próbują naklejać nalepki w odpowiednich miejscach w książeczce, ale także z zapałem będą miętosić plastelinę lub ciastolinę. Połóż na podłodze arkusz szarego papieru, na którym położy się dziecko, a następnie ty obrysuj jego kształt. Wspólnie go wytnijcie, a dziecko niech spróbuje dorysować usta, nos i oczy, a także ubranie – to, które ma na sobie, a może wymyślny strój kosmonauty lub księżniczki? A może odwrócić role i niech dziecko obrysowuje mamę lub tatę... Możecie też przygotować z papieru rybki, pokolorować je, a następnie do każdej z nich przyczepić zwykły spinacz biurowy. Teraz jeszcze tylko patyk z grubą nitką oraz magnesem na końcu i już można wędkować. Twoje dziecko ma już duży zasób słów, dlatego z przyjemnością weźmie udział w zabawie w nazywanie. Zabawa jest prosta: pokazując na przedmioty w waszym domu lub w książce z obrazkami, powiedz "to jest stół, a to..." i zawieś głos - dziecko dokończy wypowiedź. Jeśli od czasu do czasu się pomylisz, z radością cię poprawi! Zabawa może mieć różne warianty: sprawdzające znajomość kolorów, kształtów czy zastosowania danych przedmiotów. Pamiętaj, że każde dziecko rozwija się inaczej, więc wiadomości tu zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny. Jeśli coś cię niepokoi skontaktuj się z lekarzem.

Na górę strony









Powrót na górę