PRZEDSZKOLE NR 17
W OTWOCKU


PRZYJACIELE PRZEDSZKOLA
HISTORIA
REKRUTACJA
PRACOWNICY
KONTAKT
KSIĘGA GOŚCI
PRACE DZIECI
ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI
DLA NAUCZYCIELI
DLA RODZICÓW
DOKUMENTY
JADŁOSPIS
MALUSZKI
ŚREDNIAKI
STARSZAKI
AKTUALNOŚCI

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


Bardzo prosimy o dokładne zapoznanie się z procedurą ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19



PROCEDURA ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19 od 1 września 2020r. - do pobrania



WANE! WAŻNE! WAŻNE!


Na górę strony







* Tematy do realizacji na październik

* Tematy do realizacji na wrzesień

Na górę strony



Październik

Czego uczymy się w październiku w grupie sześciolatków?


Jesień
• „Liście” – zabawa plastyczna
• „Połącz kropki” - ćwiczenia małej motoryki, łączenie kropek
• „Co to jest las?” – burza mózgów
• „Jak wygląda drzewo?” - omówienie wyglądu drzew w jesiennej szacie oraz ich budowy, nazywanie części drzewa – korzenie, pień, korona
• „Dlaczego jesienią liście zmieniają kolor i spadają z drzew?” – rozmowa
• „Spotkanie z leśniczym” – poznanie pracy leśniczego - film edukacyjny
Mieszkańcy lasu” – oglądanie ilustracji i odpowiedzi na pytania dotyczące lasu i jego mieszkańców
• wyszukiwanie na ilustracji elementów, których nazwy zaczynają się głoską „l"
• poznanie litery l, L na podstawie wyrazów las, Lena
• rozpoznawanie grzybów jadalnych i trujących
• przyporządkowywanie grzybów do odpowiedniego kosza
• przeliczanie posegregowanych grzybów
• słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej O gościach, co nie przyszli na ucztę
• rozmowa na temat opowiadania
• odpowiadanie na zadawane pytania
• poznanie ptaków, które odlatują na zimę
• wiersz D. Gellner „Jesienna bajka”
• zabawa dydaktyczna – przyporządkowywanie symboli rysunkowych do pór roku
• „Czy jesień można usłyszeć?” – zabawa słuchowa
• zabawa z chusteczkami przy dźwiękach muzyki klasycznej

Owoce i warzywa
• zabawa dydaktyczna „Co to za smak?” – rozpoznawanie owoców i warzyw po smaku
• „Robimy porządek” – segregowanie owoców i warzyw
• rozmowa na temat tego, gdzie rosną warzywa i owoce
• „Jak wyglądam w środku? – zabawa dydaktyczna (krojenie warzyw i owoców na pół i sprawdzanie, jak wyglądają w środku)
• wprowadzenie litery: t, T
• wyszukiwanie wyrazów z poznaną głoską w nagłosie i wygłosie
• sok warzywno-owocowy – przygotowanie soku, zachowanie kolejności wszystkich czynności
• wyjaśnienie jak działa sokowirówka, omówienie zasad bezpieczeństwa podczas pracy
• wyszukiwanie odpowiednich warzyw lub obrazków warzyw
• „Gdzie i jak rosną warzywa” – rozmowa na podstawie ilustracji
• „Co zjadamy?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie jadalnych części warzyw i ich nazywanie
• zapoznanie z wierszem S. Karaszewskiego „Witaminowe abecadło”
• „Co to znaczy: zdrowo się odżywiać?” – burza mózgów
• omówienie znaczenia witamin A, B, C i D
• „Zgadnij, gdzie się ukryłam” – zabawa dydaktyczna, odgadywanie, w jakich produktach są witaminy
• „Co to jest piramida?” – rozmowa z dziećmi z wykorzystaniem ilustracji
• „Co to jest zdrowie?” – burza mózgów
• „Piramida zdrowego żywienia” – prezentacja elementów piramidy
• wprowadzenie liczby 3 i jej zapisu cyfrowego
• porządkowanie zbiorów owoców
• „Piramida żywieniowa” – nauka piosenki

Umiejętności dziecka zdobywane w październiku:
• Porównuje wygląd różnych drzew, nazywa części drzewa
• Rozpoznaje i naśladuje odgłosy przyrody
• Poznaje pracę leśniczego
• Poznanie litery l, L , T, t, oraz cyfrę: 3
• Porównuje wysokości drzew, stosuje pojęcia: wyższy, niższy
• Tworzy muzykę do tekstu, akompaniuje
• Prowadzi obserwacje przyrodnicze
• Rozumie, że są grzyby jadalne i trujące, stara się je rozpoznawać
• Poznaje gatunki ptaków, które odlatują na zimę
• Układa rytmy z liści i szyszek
• Rozpoznaje owoce i warzywa po smaku i po dotyku
• Robi kukiełki z owoców i warzyw
• Waży za pomocą wagi szalkowej
• Wykonuje wraz z dziećmi masę solną, lepi z niej
• Tworzy wzory z wyciętych z ziemniaka stempli
• Przygotowuje sok warzywno-owocowy, poznaje zasady działania sokowirówki
• Poznaje zasady zdrowego odżywiania (piramida zdrowego żywienia)
• Śpiewa piosenkę „Piramida żywieniowa”
• Posługuje się pojęciami: obok z prawej strony, obok z lewej strony, za, przed
• Wykonuje prace techniką origami

Angielski 30.09.2020r.

Z okazji jesiennej pogody mam dla was nową piosenkę – How is the weather?



How is the weather?


Ciekawe, kto zapamięta podczas jakiej pogody liście szybko spadają z drzew?
pozdrawiam cieplutko p. Magdalena

Angielski - PRACA ZDALNA - 28.09.2020r.
Ostatnio poznawaliśmy pojazdy:
Car – auto
Plane – samolot
Bike – rower
Ship – statek
Bus - autobus
Truck - ciężarówka
Helicopter - helicopter
Rocket – rakieta
Można pobawić się z dzieckiem w pokazywanie pojazdów: we drive a car, we fly on a plane, we ride a bike, we sail on a ship, we fly in a rocket


A na dodatek mam dla was piosenkę o autobusie:

The wheels on the bus song


The wheels on the bus go round and round -> robimy młynka rękami, tak jak kręcą się koła
The doors on the bus go open and shut -> rozkładamy ręce na boki i składamy przed sobą, tak jak działają drzwi
The wipers on the bus go swish, swish, swish -> machamy rękami z boku na bok, tak jak ruszają się wycieraczki
The horn on the bus goes beep, beep, beep -> udajemy, że wciskamy klakson i powtarzamy “beep”
The people on the bus go up and down -> wstajemy i robimy przysiady, bo autobus skacze na dołkach
The babies on the bus go wah, wah, wah -> pocieramy oczy, udajemy, że płaczemy jak bobasy
The mommies on the bus go shh, shh, shh -> przykładamy palec do ust i cichutko robimy “shh”


A dla tych, co potrzebują się więcej poruszać i potańczyć, mam piosenkę, którą już ćwiczyliśmy:

Action song – The Singing Walrus



(poruszamy się tak jak pokazują postaci – klaszczemy, machamy, skaczemy, itd.; a w przerwach między zwrotkami każdy tańczy tak jak lubi)

pozdrawiam cieplutko p. Magdalena

Wrzesień

Cześć, to ja!
- „Co robią nasze ręce?” – określanie czynności wykonywanych przez poszczególne części ciała
- „Znajdź swoje imię”– odczytywanie swojego imienia
- poznanie litery o, O
- nauka ze słuchu piosenki Hops sześciolatek
- Wakacyjne wspomnienia - rozmowa, budowanie zdań - ćwiczenia grafomotoryczne - linie, fale i zygzaki

Hop! Do Przedszkola!
- „Powtórz rytm” – zabawa rytmiczna
- „Bawimy się wspólnie – kodeks” – tworzenie zbioru zasad obowiązujących w grupie
- „Przybijamy piątkę” – praca plastyczna
- „Moja wizytówka” – zabawa plastyczna
- wprowadzenie litery a, A
- „Z którego to jest pomieszczenia?” – zabawa dydaktyczna
- „Nasze zabawki” – zabawa porządkująca
- obchody Międzynarodowego Dnia Kropki - wysłuchanie opowiadania "Kropka", praca plastyczna "Świat w kropki"

Mój dom
- wypowiedzi dzieci na temat rodziny
- układanie domów z figur geometrycznych
- "Mój dom" - rysowanie ołówkiem i kolorowanie kredkami
- wprowadzenie litery m, M
- „Moja mama jest…” – kończenie zdania
- „Co można robić w domu?” – rozmowa z dziećmi dotycząca sposobów spędzania czasu z rodziną
- układanie w grupach różnego rodzaju domów
- lista obowiązków 6-latka „Moje obowiązki domowe”
- obchody Dnia Przedszkolaka w grupie - tor przeszkód „Zawody Przedszkolaków” w ogrodzie

Moja droga do przedszkola
- rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze - utworzenie „Kodeksu bezpiecznej drogi do przedszkola”
- wprowadzenie litery u, U
- rysowanie po śladzie
- praca plastyczna „Sygnalizator”
- „Czy to jest para?” – zabawa matematyczna - tworzenie zbiorów dwuelementowych
- wprowadzenie cyfry 2
- obchody Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania - Książki z dzieciństwa w ramach projektu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury"

Na górę strony







Rozwój psychofizyczny sześciolatka

Hałaśliwy, entuzjastyczny, podlegający skrajnym emocjom.
Coś ci to mówi?
Jeszcze niedawno wydawało ci się, że bunt dwulatka był najtrudniejszym etapem rozwoju. Tymczasem na scenie pojawił się sze¶ciolatek. Wybuchowy, czasem arogancki, a jednocze¶nie otwarty na uczenie sie nowych rzeczy, tryskaj±cy energi±. Nie do opanowania. Chcesz wiedzieć, czego oczekiwać- poczytaj

Rozwój społeczny i emocjonalny
• Podlega gwałtownym emocjom od entuzjazmu do agresji
• Chce być najlepszy, najszybszy, najsilniejszy, najmądrzejszy, ..naj..naj..
• W dobrym nastroju jest entuzjastyczny i pomocny
• Czasem oszukuje
• Jest bardzo czuły na krytykę
• Ma problem z przyznaniem się do winy
• Może mieć kłopot z współdziałaniem z rówieśnikami ze względu na potrzebę rywalizacji i zwyciężania
• Przyjaźni się głównie z osobami tej samej płci
• Ma najlepszego przyjaciela
• Ma trudność z zauważaniem potrzeb innych
• W tym wieku kontakty z mamą bywają trudne
• Boi sie samotności, ciemności, duchów, burzy, ognia, itp.

Rozwój fizyczny i motoryczny
• Hałaśliwy
• Żywiołowy
• Pełen energii
• Sprawny fizycznie
• Lubi zabawy ruchowe, ale może się szybko męczyć
• Nie boi się ryzyka, kompletnie nie myśli o niebezpieczeństwie
• Ma czasem problemy z koordynacja ruchową (okres wzrostu)
• Bardzo go interesuje temat wypadających mleczaków - powód do dumy
• Dobrze rysuje i maluje, może mieć trudności z pisaniem
• Biega, skacze, wspina się,
• Jeździ na 2 kołowym rowerze
• Może jeździć na łyżwach, nartach, rolkach
• Rysuje koło, kwadrat, prostokąt, romb

Rozwój intelektualny
• Dobrze zapamiętuje wierszyki, piosenki
• Używa ok. 4 tys.słów
• Rozpoznaje i zapamiętuje dźwięki
• Rozróżnia prawą i lewą stronę
• Układa puzzle
• Podejmuje samodzielnie decyzje
• Rozumie pojęcie czasu, przestrzeni, koloru, liczb,
• Rozumie, że rzecz widziana z daleka wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości
• Rozumie różnicę pomiędzy czymś przypadkowym a zamierzonym
• Zna dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku
• Potrafi się skupić na ok. 15 min.
• Nie ma rozdzielności uwagi
• Bawi się w zabawy z podziałem na role
• Interesuje się przyrodą i jej zjawiskami
• Swobodnie prowadzi rozmowy
• Próbuje uzasadniać swoje decyzje

Jak możesz pomóc swojemu dziecku?
• Pomóż dziecku rozwijać poczucie odpowiedzialności, włączaj go do prac domowych; kończąc wyznaczone zadania przed pójściem do zabawy,
• Zachęcaj dziecko do pomagania innym,
• Interesuj się jego przyjaciółmi, tym co się dzieje w zerówce
• Naucz dziecko stawiać cele. Dzięki ich realizacji będzie czuł się pewnie i niezależnie,
• Ustal jasne reguły i trzymaj się ich, np. jak długo dziecko może oglądać telewizję
• Mów dziecku jasno, które z jego zachowań są dobre, a które nie,
• Rozmawiajcie o konsekwencjach różnych zachowań,
• Wspólnie grajcie w gry, czytajcie książki, chodźcie na imprezy dla dzieci
• Czytaj często dziecku, dopóki nie nauczy się czytać samemu - czytajcie razem,
• Wspieraj dziecko w podejmowaniu nowych wyzwań

Każde dziecko rozwija się inaczej, więc wiadomości tu zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny.






Powrót na górę