PRZEDSZKOLE NR 17
W OTWOCKU


PRZYJACIELE PRZEDSZKOLA
HISTORIA
REKRUTACJA
PRACOWNICY
KONTAKT
KSIĘGA GOŚCI
PRACE DZIECI
ROZKŁAD DNIA
DLA DZIECI
DLA NAUCZYCIELI
DLA RODZICÓW
DOKUMENTY
JADŁOSPIS
MALUSZKI
ŚREDNIAKI
STARSZAKI
AKTUALNOŚCI

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! BARDZO WAŻNE!!!


Bardzo prosimy o dokładne zapoznanie się z procedurą ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19



PROCEDURA ORGANIZACJI OPIEKI W PRZEDSZKOLU W CZASIE PANDEMII COVID-19 od 1 września 2020r. - do pobrania



WANE! WAŻNE! WAŻNE!


Na górę strony







* Tematy do realizacji na wrzesień

Na górę strony



Wrzesień

Cześć, to ja!
- „Co robią nasze ręce?” – określanie czynności wykonywanych przez poszczególne części ciała
- „Znajdź swoje imię”– odczytywanie swojego imienia
- poznanie litery o, O
- nauka ze słuchu piosenki Hops sześciolatek
- Wakacyjne wspomnienia - rozmowa, budowanie zdań - ćwiczenia grafomotoryczne - linie, fale i zygzaki

Hop! Do Przedszkola!
- „Powtórz rytm” – zabawa rytmiczna
- „Bawimy się wspólnie – kodeks” – tworzenie zbioru zasad obowiązujących w grupie
- „Przybijamy piątkę” – praca plastyczna
- „Moja wizytówka” – zabawa plastyczna
- wprowadzenie litery a, A
- „Z którego to jest pomieszczenia?” – zabawa dydaktyczna
- „Nasze zabawki” – zabawa porządkująca
- obchody Międzynarodowego Dnia Kropki - wysłuchanie opowiadania "Kropka", praca plastyczna "Świat w kropki"

Mój dom
- wypowiedzi dzieci na temat rodziny
- układanie domów z figur geometrycznych
- "Mój dom" - rysowanie ołówkiem i kolorowanie kredkami
- wprowadzenie litery m, M
- „Moja mama jest…” – kończenie zdania
- „Co można robić w domu?” – rozmowa z dziećmi dotycząca sposobów spędzania czasu z rodziną
- układanie w grupach różnego rodzaju domów
- lista obowiązków 6-latka „Moje obowiązki domowe”
- obchody Dnia Przedszkolaka w grupie - tor przeszkód „Zawody Przedszkolaków” w ogrodzie

Moja droga do przedszkola
- rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze - utworzenie „Kodeksu bezpiecznej drogi do przedszkola”
- wprowadzenie litery u, U
- rysowanie po śladzie
- praca plastyczna „Sygnalizator”
- „Czy to jest para?” – zabawa matematyczna - tworzenie zbiorów dwuelementowych
- wprowadzenie cyfry 2
- obchody Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania - Książki z dzieciństwa w ramach projektu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury"

Na górę strony







Rozwój psychofizyczny sześciolatka

Hałaśliwy, entuzjastyczny, podlegający skrajnym emocjom.
Coś ci to mówi?
Jeszcze niedawno wydawało ci się, że bunt dwulatka był najtrudniejszym etapem rozwoju. Tymczasem na scenie pojawił się sze¶ciolatek. Wybuchowy, czasem arogancki, a jednocze¶nie otwarty na uczenie sie nowych rzeczy, tryskaj±cy energi±. Nie do opanowania. Chcesz wiedzieć, czego oczekiwać- poczytaj

Rozwój społeczny i emocjonalny
• Podlega gwałtownym emocjom od entuzjazmu do agresji
• Chce być najlepszy, najszybszy, najsilniejszy, najmądrzejszy, ..naj..naj..
• W dobrym nastroju jest entuzjastyczny i pomocny
• Czasem oszukuje
• Jest bardzo czuły na krytykę
• Ma problem z przyznaniem się do winy
• Może mieć kłopot z współdziałaniem z rówieśnikami ze względu na potrzebę rywalizacji i zwyciężania
• Przyjaźni się głównie z osobami tej samej płci
• Ma najlepszego przyjaciela
• Ma trudność z zauważaniem potrzeb innych
• W tym wieku kontakty z mamą bywają trudne
• Boi sie samotności, ciemności, duchów, burzy, ognia, itp.

Rozwój fizyczny i motoryczny
• Hałaśliwy
• Żywiołowy
• Pełen energii
• Sprawny fizycznie
• Lubi zabawy ruchowe, ale może się szybko męczyć
• Nie boi się ryzyka, kompletnie nie myśli o niebezpieczeństwie
• Ma czasem problemy z koordynacja ruchową (okres wzrostu)
• Bardzo go interesuje temat wypadających mleczaków - powód do dumy
• Dobrze rysuje i maluje, może mieć trudności z pisaniem
• Biega, skacze, wspina się,
• Jeździ na 2 kołowym rowerze
• Może jeździć na łyżwach, nartach, rolkach
• Rysuje koło, kwadrat, prostokąt, romb

Rozwój intelektualny
• Dobrze zapamiętuje wierszyki, piosenki
• Używa ok. 4 tys.słów
• Rozpoznaje i zapamiętuje dźwięki
• Rozróżnia prawą i lewą stronę
• Układa puzzle
• Podejmuje samodzielnie decyzje
• Rozumie pojęcie czasu, przestrzeni, koloru, liczb,
• Rozumie, że rzecz widziana z daleka wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości
• Rozumie różnicę pomiędzy czymś przypadkowym a zamierzonym
• Zna dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku
• Potrafi się skupić na ok. 15 min.
• Nie ma rozdzielności uwagi
• Bawi się w zabawy z podziałem na role
• Interesuje się przyrodą i jej zjawiskami
• Swobodnie prowadzi rozmowy
• Próbuje uzasadniać swoje decyzje

Jak możesz pomóc swojemu dziecku?
• Pomóż dziecku rozwijać poczucie odpowiedzialności, włączaj go do prac domowych; kończąc wyznaczone zadania przed pójściem do zabawy,
• Zachęcaj dziecko do pomagania innym,
• Interesuj się jego przyjaciółmi, tym co się dzieje w zerówce
• Naucz dziecko stawiać cele. Dzięki ich realizacji będzie czuł się pewnie i niezależnie,
• Ustal jasne reguły i trzymaj się ich, np. jak długo dziecko może oglądać telewizję
• Mów dziecku jasno, które z jego zachowań są dobre, a które nie,
• Rozmawiajcie o konsekwencjach różnych zachowań,
• Wspólnie grajcie w gry, czytajcie książki, chodźcie na imprezy dla dzieci
• Czytaj często dziecku, dopóki nie nauczy się czytać samemu - czytajcie razem,
• Wspieraj dziecko w podejmowaniu nowych wyzwań

Każde dziecko rozwija się inaczej, więc wiadomości tu zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny.






Powrót na górę